Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pomocné vinutí pro napájení napěťového regulátoru synchronního generátoru
Hrtáň, Michal ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem této diplomová práce je návrh a ověření pomocného vinutí pro napájení napěťového regulátoru synchronního generátoru. Synchronní generátor, pro který je pomocné vinutí navrhováno, je třífázový, nízkonapěťový s dvouvrstvým vsypávaným statorovým vinutím. Buzení generátoru je bezkroužkové s pomocným rotujícím budičem. Pomocné vinutí je navrženo k uložení do statorových drážek spolu s hlavním vinutím. Dimenzování pomocného vinutí je odvozeno od požadavků na napájení napěťového regulátoru. Návrh vinutí je ověřen analytickým výpočtem a výpočtem metodou konečných prvků (MKP). Pomocné vinutí bylo realizováno při výrobě generátoru. Vlastnosti pomocného vinutí byly ověřeny měřením na zkušebně elektrických strojů a výsledky měření jsou vyhodnoceny.
Univerzální řídicí jednotka pro BLDC motory
Pijáček, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem univerzální řídicí jednotky pro BLDC motor napájené z palubní sítě letadla 28 V schopné řídit motor do 10 A. Maximální výkon motoru je okolo 250 W. Důležitým předpokladem jednotky je možnost řídit různě velké motory bez nutnosti měnit zapojení desky, pouze pomocí konfiguraci v pomocné paměti jednotky. K řízení různých motorů tedy stačí jedna jednotka s jedním programem bez nutnosti jakkoli do jednotky zasahovat.
Návrh a výroba modulu pro řízení motorů na nízká napětí
Ludva, Stanislav ; Chalupa, Jan (oponent) ; Šulc, Dalibor (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a realizovat univerzální řídicí jednotku určenou k ovládání elektrických motorů malých napětí – elektronicky komutovaného, stejnosměrného a krokového. To zahrnuje vytvoření vhodné topologie zapojení a výběr patřičných součástek na základě požadovaných parametrů. Nedílnou součástí je také výroba desky plošných spojů (DPS), její osazení a ve finále naprogramování potřebných řídicích funkcí. Práce obsahuje mimo jiné i rešerši vybraných typů motorů – princip fungování, zapojení a řízení. V závěru práce bylo provedeno testování a odzkoušení funkčnosti jednotky.
Měnič pro BLDC motor
Bedlivý, Michal ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení BLDC motoru v senzorovém i bezsezorovém režimu a návrhem, realizací a měření vlastností tranzistorového měniče pro motor o nominálním výkonu 2 kW na napětí 48 V.
Konstrukce EC motoru s vnějším rotorem
Smrž, Ondřej ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na konstrukci EC motoru s vnějším rotorem. Jejím úkolem je seznámení s konstrukcí, základními vztahy, uplatněním tohoto typu motoru, s postupem návrhu magnetického obvodu s permanentními magnety a následným návrhem motoru. Dále pak dojde k ověření navrhnutého motoru metodou konečných prvků. V neposlední řadě shrne charakteristické vlastnosti a veličiny návrhu a dojde k porovnání prvotního návrhu s dalšími dvěma návrhy s určitými změnami v oblasti zubů statoru.
Podpůrné měniče v elektrické trakci
Polášek, Petr ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vybranou problematikou z oblasti elektrické trakce. Zabývá se návrhem modulu pro řízení EC motoru o jmenovitém napětí 24V a jmenovitém proudu 100A. Detailně jsou rozebrány možnosti i principy řízení EC motoru. K řízení je použit jednoúčelový IO MC33035, který je přímo určen k řízení EC motorů. Práce popisuje realizaci nejprve zkušební a poté i finální verze měniče určeného pro pohon oběhového čerpadla chladícího okruhu v lokomotivě. Měnič si zachovává i určitý stupeň univerzálnosti a lze jej použít i v různých jiných aplikacích. Pomocí realizovaného měniče byla též vypracována laboratorní úloha a byl vytvořen vzorový protokol. V druhé části práce je uveden návrh a popsána realizace DC/DC měniče s výstupním napětím 24V, napájeným z 12V baterie. Jmenovitý výstupní proud je 4A. Tento zdroj slouží pro napájení řídící jednotky trakčního vozidla, a je proveden jako spínaný zdroj obsahující rezonanční měnič. Součástí práce je i prezentace změřených parametrů hotového měniče.
Měnič pro BLDC motor
Bedlivý, Michal ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení BLDC motoru v senzorovém i bezsezorovém režimu a návrhem, realizací a měření vlastností tranzistorového měniče pro motor o nominálním výkonu 2 kW na napětí 48 V.
Návrh a výroba modulu pro řízení motorů na nízká napětí
Ludva, Stanislav ; Chalupa, Jan (oponent) ; Šulc, Dalibor (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a realizovat univerzální řídicí jednotku určenou k ovládání elektrických motorů malých napětí – elektronicky komutovaného, stejnosměrného a krokového. To zahrnuje vytvoření vhodné topologie zapojení a výběr patřičných součástek na základě požadovaných parametrů. Nedílnou součástí je také výroba desky plošných spojů (DPS), její osazení a ve finále naprogramování potřebných řídicích funkcí. Práce obsahuje mimo jiné i rešerši vybraných typů motorů – princip fungování, zapojení a řízení. V závěru práce bylo provedeno testování a odzkoušení funkčnosti jednotky.
Univerzální řídicí jednotka pro BLDC motory
Pijáček, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem univerzální řídicí jednotky pro BLDC motor napájené z palubní sítě letadla 28 V schopné řídit motor do 10 A. Maximální výkon motoru je okolo 250 W. Důležitým předpokladem jednotky je možnost řídit různě velké motory bez nutnosti měnit zapojení desky, pouze pomocí konfiguraci v pomocné paměti jednotky. K řízení různých motorů tedy stačí jedna jednotka s jedním programem bez nutnosti jakkoli do jednotky zasahovat.
Konstrukce EC motoru s vnějším rotorem
Smrž, Ondřej ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na konstrukci EC motoru s vnějším rotorem. Jejím úkolem je seznámení s konstrukcí, základními vztahy, uplatněním tohoto typu motoru, s postupem návrhu magnetického obvodu s permanentními magnety a následným návrhem motoru. Dále pak dojde k ověření navrhnutého motoru metodou konečných prvků. V neposlední řadě shrne charakteristické vlastnosti a veličiny návrhu a dojde k porovnání prvotního návrhu s dalšími dvěma návrhy s určitými změnami v oblasti zubů statoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.